Általános Szerződési Feltételek

1. Bevezető rendelkezések

1.1. Szolgáltató adatai

Szolgáltató:Szkálosi Rita e.v.

Székhely / levelezési cím:

Magyarország, 1118 Budapest, Regős utca 10 6/27.

Adószám:
59720157-1-43

Egyéni vállalkozói nyilvántartási szám:
57768629

Számlavezető bank:
Raiffeisen Bank

Bankszámlaszám:
HU96 1201 1148 0054 7549 0010 0009

Elérhetőségek:

Telefonszám: 06-70-944-97-12
E-mail cím:     info@chi-coaching.hu
Weboldal:       www.chi-coaching.hu
(A továbbiakban együttesen: „Szolgáltató”)

1.2. Értelmező rendelkezések

Az ÁSZF-ben használt fogalmak értelmezése:

1. Felhasználó / Vásárló:
Minden olyan természetes vagy jogi személy, aki a Szolgáltató weboldalát látogatja, és/vagy a Szolgáltató által nyújtott digitális termékeket (e-book, videó, hanganyag, online kurzusok stb.) megrendeli, illetve igénybe veszi.

2. Fogyasztó:
Olyan természetes személy, aki szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül jár el a Szolgáltatóval való jogviszony során (2013. évi V. törvény – Ptk.).

3. Szolgáltató:
Az 1.1 pontban részletezett vállalkozás, amely a weboldalon keresztül online oktatóanyagok, digitális termékek értékesítését végzi.

4. ÁSZF / „Szerződés”:
Jelen Általános Szerződési Feltételek, amely a Szolgáltató és a Vásárló között a digitális termékek és/vagy szolgáltatások megrendelésekor létrejövő szerződés feltételeit tartalmazza.

5. Weboldal:
A Szolgáltató hivatalos honlapja, melyen keresztül a digitális termékek, szolgáltatások megvásárolhatók.

6. Digitális termékek:
A Szolgáltató által készített és/vagy forgalmazott elektronikus tartalmak, mint e-bookok (PDF), videóanyagok, hanganyagok, amelyekhez a Vásárló elektronikus úton fér hozzá.

7. Fiók / „Felhasználói fiók”:
A Vásárló által létrehozott egyéni, jelszóval védett felület, amelyen keresztül hozzáférhet a megvásárolt digitális tartalmakhoz.

8. Hozzáférési idő / Előfizetési időtartam:
Az az időtartam, amely alatt a Vásárló jogosult a megvásárolt digitális termékekhez hozzáférni (pl. örökös („lifetime”), havidíjas, időben korlátozott).

1.3. Általános információk

1. Az ÁSZF célja és hatálya 

  • Jelen ÁSZF célja, hogy szabályozza a Szolgáltató és a Vásárló közötti jogviszonyt a Szolgáltató által nyújtott digitális tartalmak értékesítése kapcsán.
  • Az ÁSZF rendelkezései kiterjednek minden Magyarország területén és azon kívülről érkező megrendelésre is, amennyiben a Szolgáltató a termékeket elektronikus úton biztosítja.
  • Az ÁSZF 2025. január 1. napjától (vagy a közzététel napjától) visszavonásig érvényes, és valamennyi, ezen időpont után létrejövő szerződésre alkalmazandó.

2. Az ÁSZF elfogadása

  • A Vásárló a weboldalon történő megrendelés során, a „Megrendelés elküldése” gomb megnyomását megelőzően – a megfelelő jelölőnégyzet kipipálásával – fogadja el jelen ÁSZF-et.
  • A Vásárló kijelenti, hogy az ÁSZF minden pontját megismerte, megértette és magára nézve kötelezőnek ismeri el.
  • Amennyiben a Vásárló az ÁSZF-et nem fogadja el, a megrendelés nem véglegesíthető.

3. Irányadó jogszabályok

Jelen ÁSZF értelmezésére és az ebből eredő jogviszonyokra különösen a következő jogszabályok vonatkoznak:

  • 2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.)
  • 2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról (E-ker tv.)
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól
  • 1999. évi LXXVI. törvény a szerzői jogról (Szjt.)
  • 2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotv.)

A Vásárló elfogadja, hogy a Szolgáltató székhelye szerinti magyar jog lesz irányadó a szerződéssel kapcsolatos vitás kérdések rendezésében.

4. A szerződés formája és nyelve

  • A szerződés elektronikus formában jön létre, azt a Szolgáltató nem iktatja, utólag papíralapon nem hozzáférhető.
  • A szerződés nyelve magyar.

5. Kapcsolattartás

A szerződéssel, megrendeléssel kapcsolatos kérdések, esetleges panaszok az 1.1. pontban megadott elérhetőségek valamelyikén jelezhetők.

6. Az ÁSZF módosítása

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az aktuális verzió minden esetben elérhető a Szolgáltató weboldalán.
  • A módosított feltételek a közzétételt követően létrejövő szerződésekre vonatkoznak, a már folyamatban lévő vagy korábban létrejött szerződések feltételeit nem érintik. A Szolgáltató nem köteles a módosításról külön, előzetes írásbeli tájékoztatást nyújtani a Felhasználó részére.

2. A szerződés tárgya

2.1. A Szolgáltató által nyújtott termékek és szolgáltatások

1. Online oktatóanyagok

A Szolgáltató az általa üzemeltetett weboldalon (a továbbiakban: „Weboldal”) keresztül digitális termékeket értékesít. Ezek lehetnek többek között:

  • e-bookok (PDF formátumban),
  • videós oktatóanyagok,
  • hanganyagok (podcast-jellegű vagy tananyag),
  • egyéb online kurzusok.

A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a kínált digitális termékek körét bármikor módosítsa, új termékeket vezessen be, vagy meglévő termékek értékesítését megszüntesse, termékeket töröljön. 

2. Digitális termékek jellege

  • A szerződés tárgyát képező digitális termékek kizárólag elektronikus úton hozzáférhetők, fizikai hordozón nem kerülnek átadásra.
  • A Vásárló a fizetés jóváírását követően jogosult a termék(ek) letöltésére vagy online megtekintésére, illetve – amennyiben a termék természete ezt lehetővé teszi – a saját eszközén történő használatra (pl. videóanyag megtekintése böngészőben, PDF-ek letöltése).

3. Felhasználói fiók és hozzáférés

  • A Vásárló vásárlást követően regisztráció útján (vagy a fizetési folyamat részeként) egyedi felhasználónév-jelszó párost kap, amellyel be tud lépni a saját felhasználói fiókjába (a továbbiakban: „Fiók”).
  • A Fiókban elérhetővé válnak a Vásárló által megvásárolt digitális termékek. A hozzáférés típusa és időtartama az adott termék leírása alapján változhat.
  • A Fiók személyes jellegű, harmadik fél részére nem ruházható át, és a hozzáférési adatok (felhasználónév, jelszó) bizalmas kezelése a Vásárló felelőssége.

2.2. Tulajdonjog és szerzői jogi védelem

1. Szellemi tulajdon

  • A Weboldalon elérhető minden tartalom – ideértve, de nem kizárólag a szöveges, képi, videós, hanganyagok, grafikai elemek, logók, márkajelzések – a Szolgáltató (vagy a Szolgáltatónak a felhasználásra jogosult partnerei) szellemi tulajdonát képezi.
  • A digitális termékek a 1999. évi LXXVI. törvény (Szjt.) hatálya alá tartozó szerzői jogi védelem alatt állnak.

2. Felhasználási jog korlátozása

  • A Vásárló a megvásárolt digitális termékeket kizárólag saját, személyes használatára jogosult felhasználni.
  • A Vásárló semmilyen formában nem jogosult a tartalmakat átdolgozni, sokszorosítani, nyilvánosságra hozni, közzétenni, továbbértékesíteni vagy terjeszteni harmadik személy részére.
  • Tilos a hozzáférési adatok (felhasználónév, jelszó, belépési link) megosztása vagy egyéb módon való hozzáférhetővé tétele harmadik fél számára.

3. Jogkövetkezmények

  • A szerzői jogok megsértése, az engedély nélküli felhasználás, másolás, terjesztés vagy a jogtalan hozzáférés biztosítása jogi eljárást von maga után.
  • A Szolgáltató jogosult a szerzői jogok megsértése miatt kártérítési igénnyel fellépni.

2.3. A hozzáférés jellege és időtartama

1. Alapértelmezett hozzáférés – Korlátlan (lifetime)

  • Amennyiben a kurzus vagy termék értékesítési oldalán nem kerül feltüntetésre eltérő időkorlát, a Vásárló „lifetime” hozzáférést kap.
  • „Lifetime” hozzáférés alatt értendő, hogy a Vásárló a Szolgáltató szolgáltatásának fennállása alatt bármikor eléri a megvásárolt anyagokat, de a Szolgáltató garantál legalább 1 év hozzáférési időtartamot a vásárlástól számítva.

2. Időben korlátozott hozzáférés 

  • Egyes oktatóanyagok vagy csomagok esetében a hozzáférés meghatározott időtartamra szólhat (például 3 hónap, 6 hónap, 1 év stb.).
  • Ez esetben a Vásárló a termék megrendelési oldalán megismerheti a pontos időtartamot, és ennek tudatában köti meg a szerződést.
  • Az időben korlátozott hozzáférés lejártával a Vásárló Fiókjában a kurzus (vagy egyéb digitális termék) inaktívvá válik.

3. Havidíjas termékek

  • Amennyiben a termékhez vagy szolgáltatáshoz havidíjas előfizetés szükséges, a Vásárló a havidíj megfizetésének elmaradása esetén automatikusan elveszítheti a hozzáférését az adott termékhez.
  • A szolgáltatás részleteiről (pl. fizetési ciklus, lemondási feltételek) a Vásárló a termék értékesítési oldalán vagy az ÁSZF további pontjaiban tájékozódhat.

2.4. A szerződés tárgyának módosítása, kiegészítése

1. Termékfrissítések, bővítések

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a már elérhető digitális termékek tartalmát időről időre frissítse, aktualizálja vagy bővítse.
  • Az ilyen jellegű frissítésekért a Vásárlónak a hozzáférés időtartama alatt nem kell külön díjat fizetnie, kivéve, ha a Szolgáltató előzetesen más feltételt állapít meg.
  • A frissítésekről bővítésekről a Szolgáltató nem köteles előzetes tájékoztatást nyújtani, kivéve ha külön díjjal jár.

2. Termék megszüntetése

  • Amennyiben a Szolgáltató az adott digitális termék forgalmazását megszünteti, vagy bármely okból a továbbiakban nem biztosítja a hozzáférést, a már megvásárolt termékek esetén a Vásárló legalább a vásárlástól számított 1 éves időszak végéig biztosított hozzáférést kap.
  • A termék megszüntetéséről és annak hatásairól a Szolgáltató előzetesen tájékoztatja a Vásárlót az általa megadott elérhetőségen (pl. e-mail).

2.5 Záradék

  • A szerződés tárgyát kizárólag a jelen pontban meghatározott digitális termékek és az azokhoz kapcsolódó felhasználási jogok képezik.
  • Az esetleges kiegészítő szolgáltatások (pl. konzultáció, mentorálás) a felek külön megállapodásának tárgyát képezhetik, vagy a mindenkori értékesítési oldalon megjelölt feltételekkel vehetők igénybe.
  • A Vásárló a szerződés megkötésével elismeri, hogy kellő tájékoztatás birtokában döntött a digitális termék(ek) megvásárlásáról, valamint tudomással bír a szerzői jogi védelemről és a felhasználási jog korlátozásáról.

 

3. Megrendelés menete

3.1. Termékkiválasztás

1. Terméklap megtekintése

  • A Felhasználó a Szolgáltató weboldalán (a továbbiakban: „Weboldal”) elérhető termékek vagy szolgáltatások (például ebook, videók, hanganyagok, online kurzusok) közül választhat.
  • A terméklapon feltüntetésre kerül a termék vagy szolgáltatás neve, leírása, ára (bruttó, alanyi mentes vagy áfás feltüntetés szerint), valamint a hozzáférés feltételei és időtartama.

2. Kosárba helyezés / „Vásárlás” / „Megrendelés” gomb

  • A Felhasználó a megvásárolni kívánt terméket a Weboldalon található „Kosárba” vagy „Vásárlás” gomb megnyomásával tudja a virtuális kosarába tenni.
  • A kosár tartalma bármikor megtekinthető vagy módosítható, mielőtt a Felhasználó a fizetési folyamatot elindítaná.
  • Vannak termékek, ahol a kosár funkció kihagyásával a felhasználó a termék vagy sales oldalon közvetlenül leadhatja a megrendelését. 

3. Kuponkódok, kedvezmények

  • A Szolgáltató időszakos akciók vagy hűségprogramok keretében kuponkódokat biztosíthat, amelyeket a Felhasználó a vásárlás során érvényesíthet.
  • A kedvezmények részletes szabályait (például érvényességi idő, egyéb feltételek) a Szolgáltató külön közleményben vagy a Weboldalon tünteti fel.

 3.2 Adatmegadás

1. Személyes és számlázási adatok

  • A Felhasználó a megrendelés folytatásához köteles megadni a számlázáshoz szükséges adatokat (név, cím, e-mail cím, telefonszám, esetleges céges adatok: cégnév, adószám stb.).
  • A megadott adatok valódiságáért, pontosságáért a Felhasználó felel. Tévesen vagy hiányosan megadott adatokért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

2. Fizetési adatok

  • A Weboldalon a Szolgáltató által elfogadott fizetési módok szerint (pl. bankkártya Stripe-on keresztül, banki átutalás) a Felhasználó megadja a fizetéshez szükséges adatokat.
  • Bankkártyás fizetés esetén a kártyaadatok kezelését és feldolgozását a fizetési szolgáltató (pl. Stripe) biztonságos, titkosított felületen végzi. A Szolgáltató a kártyaadatokat nem tárolja és nem kezeli.

3. Adatvédelem

  • A Szolgáltató az adatokat kizárólag a megrendelés teljesítéséhez, számlázáshoz és a kapcsolattartáshoz használja fel, az Adatkezelési tájékoztatóban foglaltak szerint.
  • A Felhasználó a megrendelés előtt köteles megismerni és elfogadni a Szolgáltató Adatvédelmi szabályzatát, amely az ÁSZF-ben jelölt linken vagy a Weboldalon külön is megtalálható.

3.3. Megrendelés véglegesítése

1. ÁSZF elfogadása

  • A megrendelés véglegesítése előtt a Felhasználó jelölőnégyzet kipipálásával nyilatkozik, hogy elolvasta és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglalt feltételeket.
  • Az ÁSZF elfogadása nélkül a megrendelés nem küldhető el a Szolgáltató részére.

2. Megrendelés elküldése

  • A Felhasználó a „Megrendelem”, „Megrendelés elküldése” vagy hasonló feliratú gomb megnyomásával véglegesíti a megrendelést.
  • A megrendelés véglegesítése fizetési kötelezettséggel jár, kivéve, ha a termék vagy szolgáltatás térítésmentesen kerül felajánlásra (pl. ingyenes anyagok).

3. Fizetési folyamat

  • Bankkártyás fizetés esetén a Felhasználó a fizetési szolgáltató (pl. Stripe) biztonságos felületére kerül átirányításra, ahol megadhatja a kártyaadatokat.
  • Banki átutalás esetén a Szolgáltató a megrendelést visszaigazoló e-mailben küld információt a bankszámlaszámról, illetve a közleményben feltüntetendő adatokról.
  • A fizetési tranzakció sikerességéről a fizetési szolgáltató és / vagy a Szolgáltató küld értesítést.

3.4. Megrendelés visszaigazolása

1. Elektronikus visszaigazolás

  • A megrendelés beérkezését követően a Szolgáltató automatikus e-mailt küld a Felhasználó által megadott címre, amely tartalmazza a megrendelés adatait és a további lépéseket (pl. fizetési megerősítés).
  • A szerződés az elektronikus visszaigazolással jön létre a Szolgáltató és a Felhasználó között.

2. Hiányos vagy hibás adatok

  • Amennyiben a visszaigazolás nem érkezik meg 48 órán belül, a Felhasználó ellenőrizheti a spam mappát, vagy felveheti a kapcsolatot a Szolgáltatóval.
  • Amennyiben a megrendelés során téves vagy hiányos adatok kerültek megadásra, a Felhasználó köteles ezt haladéktalanul jelezni a Szolgáltató felé, és az adatokat korrigálni.

3. A szerződés létrejötte

  • A felek közötti szerződés a megrendelés Szolgáltató általi visszaigazolásának pillanatában tekintendő létrejöttnek.
  • A szerződés nem minősül írásba foglaltnak, a Szolgáltató azt nem iktatja. A megrendelés adatairól ugyanakkor a Szolgáltató elektronikus nyilvántartást vezet, amelyhez a Felhasználó külön kérésre hozzáférhet.

3.5. Számlázás

1. Elektronikus számla kiállítása

  • A befizetésről a Szolgáltató elektronikus számlát állít ki a vonatkozó jogszabályok  rendelkezéseinek megfelelően.
  • Az elektronikus számlát a Szolgáltató legkésőbb 10 napon belül a Felhasználó rendelkezésére bocsátja, általában e-mail útján, vagy – amennyiben ez a Szolgáltató rendszerében elérhető – a Felhasználó fiókján keresztül letölthető formában.

2. Késedelmes számlakiállítás vagy elmaradás

  • A számla késedelmes kiállítása vagy annak esetleges elmaradása nem tekinthető a fizetési igényről való lemondásnak.
  • Amennyiben a Felhasználó nem kapja meg a számlát a fenti határidőn belül, köteles a Szolgáltatónál jelezni, hogy a számlát ismételten kiküldhessék vagy rendelkezésre bocsáthassák.

3. Számlázási adatok módosítása

  • A Felhasználó a megrendelés során megadott számlázási adatokat kizárólag a számla kiállítása előtt vagy annak kiállítását követően – a számviteli szabályok figyelembevételével – korlátozott mértékben módosíthatja.
  • A helytelen vagy hiányos adatok megadásából eredő esetleges hibákért a Felhasználót terheli a felelősség; a számla sztornózása és új számla kiállítása a számviteli törvényben meghatározott keretek között lehetséges.

4. Adózási jogszabályok és kötelezettségek

  • A Szolgáltató a számlázást a mindenkor hatályos magyar jogszabályoknak megfelelően végzi.
  • A számlán feltüntetett összeget a Felhasználó a magyar jogszabályok szerinti adózás szabályai alapján köteles kezelni

3.6. Jogszabályi hivatkozások

  • 2001. évi CVIII. törvény (E-ker tv.): A távollévők között kötött szerződéseket és az elektronikus kereskedelmet szabályozza, előírva a szolgáltató kötelező tájékoztatási elemeit és a visszaigazolás szabályait.
  • 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet: A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályait tartalmazza, különös tekintettel a távollévők között kötött szerződésekre (pl. elállási joggal kapcsolatos előírások, tájékoztatási kötelezettségek).

 

4. Fizetési feltételek és hozzáférés aktiválása

4.1. Fizetési módok

1. Bankkártyás fizetés a Stripe rendszerén keresztül

  • A Szolgáltató a Stripe által biztosított online fizetési szolgáltatást használja, mely lehetővé teszi a gyors és biztonságos kártyás fizetést (VISA, MasterCard, esetleg más elfogadott kártyatípusok).
  • A bankkártyás tranzakció lebonyolítása során a kártyaadatok a Stripe biztonságos (titkosított) rendszerén keresztül kerülnek feldolgozásra, és a Szolgáltató nem fér hozzá a Vásárló kártyaadataihoz.

2. Banki átutalás

  • A Vásárló a megrendelés visszaigazoló e-mailjében vagy a Weboldal fizetési tájékoztatójában megadott bankszámlaszámra utalhatja a vételárat.
  • Az átutalás közleményében fel kell tüntetnie a megrendelés azonosítóját vagy más, a Szolgáltató által kért adatot, amely segíti a beazonosítást.
  • A Szolgáltató az átutalás teljes összegének beérkezését követően igazolja vissza a befizetést és biztosítja a hozzáférést a termék(ek)hez vagy szolgáltatáshoz.

3. Egyéb fizetési megoldások 

  • Ide sorolhatók például a PayPal vagy bármely más alternatív fizetési rendszerek.
  • A Szolgáltató fenntartja a jogot újabb fizetési módok bevezetésére vagy a meglévők megszüntetésére, amiről a weboldalon tájékoztatja a Vásárlókat.

4.2. Fizetési határidők

1. Banki átutalás esetén

  • A Vásárlónak a visszaigazoló e-mail kézhezvételétől számított 2 munkanapon belül kell a vételárat átutalnia a Szolgáltató bankszámlaszámára.
  • Amennyiben a fizetés a fenti határidőig nem teljesül, a Szolgáltató jogosult a megrendelést törölni, és a szerződést meghiúsultnak tekinteni.

2. Bankkártyás fizetés esetén

  • A vételár a tranzakció során azonnal levonásra kerül a Vásárló kártyaszámlájáról.
  • A kártyás fizetés sikertelen vagy elutasított tranzakció esetén a Szolgáltató nem köteles a megrendelés teljesítésére. Ilyen esetben a Vásárló újabb fizetési kísérletet tehet, vagy választhat egy másik fizetési módot.

3. Következmények késedelmes fizetés esetén

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy visszatartsa a digitális termék(ek) vagy szolgáltatás hozzáférését, amíg a teljes vételárat nem kapta meg.

4.3. Hozzáférés aktiválása

1. Digitális termékek / Online felület elérése

  • A hozzáférés a digitális termék(ek)hez vagy a szolgáltatáshoz (például online kurzus, letölthető anyagok) a vételár beérkezését követően válik elérhetővé a Vásárló számára.
  • Bankkártyás fizetés esetén ez rendszerint azonnal megtörténhet, míg banki átutalásnál az összeg jóváírását követően történik meg az aktiválás (ez általában 1-3 munkanap).

2. Hozzáférési adatok (Felhasználónév/Jelszó)

  • Amennyiben a termék igénybevételéhez felhasználói fiók szükséges, a regisztrációs folyamat során (vagy a sikeres fizetést követően) automatikus e-mailben kapja meg a Vásárló a belépési adatokat.
  • A Vásárló köteles gondoskodni arról, hogy a hozzáférési adatait bizalmasan kezelje. Az ebből eredő károkért a Szolgáltató nem vállal felelősséget.

3. Részleges hozzáférés (például előfizetéses rendszer)

  • Ha a Szolgáltató előfizetéses vagy havidíjas rendszert üzemeltet, a fiók folyamatos hozzáférése a rendszeres fizetési kötelezettség teljesítéséhez kötődik.
  • A késedelmes vagy elmaradó havidíj esetén a Szolgáltató jogosult korlátozni vagy felfüggeszteni a hozzáférést a tartalmakhoz, amíg a díj rendezésre nem kerül.

4.4. Biztonság

1. Bankkártyás fizetés védelme

  • A Szolgáltató és a Bankkártyás fizetési szolgáltató (pl. Stripe) közös érdeke a biztonságos tranzakciók lebonyolítása. A kártyás fizetési folyamat SSL titkosítással és PCI DSS-kompatibilis rendszerrel történik, amely megfelel a nemzetközi biztonsági standardoknak.
  • A kártyaadatok kizárólag a Bankkártyás fizetési szolgáltató (pl. Stripe) rendszerében kerülnek feldolgozásra, a Szolgáltató nem tárolja a felhasználók érzékeny fizetési adatait.

2. Weboldal biztonsága

  • A Szolgáltató törekszik arra, hogy a weboldal (és a hozzá tartozó fizetési felület) naprakész biztonsági protokollokkal és frissítésekkel rendelkezzen (például HTTPS kapcsolat).
  • A Vásárló köteles saját eszközein is gondoskodni a védelemről (például víruskereső, tűzfal), ugyanis a Szolgáltató nem felelős a felhasználói oldalról eredő biztonsági hiányosságokért.

3. Adatvédelem

  • A tranzakciók során gyűjtött személyes és számlázási adatokat a Szolgáltató kizárólag a szolgáltatás teljesítéséhez és a jogszabályban előírt kötelezettségek (pl. könyvelés) teljesítéséhez használja fel.
  • Részletesebb tájékoztatás az Adatkezelési Tájékoztatóban olvasható.

5. Rendszeres karbantartás

5.1. A karbantartás célja és időtartama

  1. A Szolgáltató a szolgáltatás zavartalan működése és a magas minőség fenntartása érdekében rendszeres karbantartási munkálatokat végez az online felületen.
  2. A karbantartás során előfordulhat, hogy a szolgáltatás korlátozottan vagy egyáltalán nem lesz elérhető.
  3. Egy-egy karbantartás időtartama alkalmanként legfeljebb 24 óra lehet, amely időtartam szükség esetén meghosszabbítható, ha a rendszer stabil működése ezt megköveteli.

5.2. Karbantartás miatti felelősség kizárása

  1. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a karbantartási munkálatokból eredő semmilyen közvetett vagy közvetlen kárért, beleértve – de nem kizárólagosan – az esetleges bevételkiesést vagy adatvesztést.
  2. A karbantartás ideje alatt a Felhasználók nem jogosultak kártérítési igény előterjesztésére a szolgáltatás elérhetetlensége miatt.

5.3. Előre tervezett karbantartások

  1. A Szolgáltató a várható, tervezett karbantartások időpontjait legalább 2 nappal korábban közzéteszi a weboldalán (vagy egyéb, a Felhasználó által elérhető kommunikációs csatornán), hogy a Felhasználók felkészülhessenek az esetleges működési szünetre.
  2. A karbantartás pontos kezdő és várható befejezési időpontját a Szolgáltató igyekszik minél pontosabban megadni, de ezek az időpontok bizonyos körülmények (pl. technikai nehézségek) miatt változhatnak.

5.4. Rendkívüli (nem tervezett) karbantartások

  1. Ha sürgős hibaelhárítás vagy egyéb váratlan esemény indokolja, a Szolgáltató nem köteles előre bejelenteni a munkálatokat.
  2. A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az ilyen rendkívüli karbantartás esetén felmerülő részleges vagy teljes szolgáltatáskiesés miatt a Szolgáltató nem vállal felelősséget, és kártérítési igény sem érvényesíthető.

5.5. Műszaki hibabejelentés

  • A Szolgáltató műszaki hibabejelentő rendszert üzemeltet, amely a Szolgáltató email címén vehető igénybe.
  • A Felhasználók kötelesek a lehető legrészletesebben leírni az általuk tapasztalt problémát, és megadni minden olyan információt, amely segíti a Szolgáltatót a hiba beazonosításában és kijavításában.

5.6. Felelősség kizárása külső okok esetén

  • A Szolgáltató nem felelős azon szolgáltatáskimaradásokért, teljesítménycsökkenésekért vagy károkért, amelyek:
    • olyan műszaki vagy infrastrukturális okra vezethetők vissza, amelyre a Szolgáltatónak nincs ráhatása (például áramszünet, internetszolgáltató hibája, harmadik fél által üzemeltetett videó streaming szolgáltatás leállása vagy akadozása, természeti katasztrófa stb.),
    • a karbantartási munkák ideje alatt következnek be, és azokat a Szolgáltató előre nem látható vagy elháríthatatlan eseményként volt kénytelen kezelni.
  • A Szolgáltató mindent megtesz annak érdekében, hogy a külső okokból eredő, váratlan leállás, illetve a rendkívüli karbantartások időtartama a lehető legrövidebb legyen, de a Felhasználók kártérítés iránti igénnyel nem élhetnek ilyen esetekben.

 

6. Elállási jog és felmondás

6.1. Digitális termékekre vonatkozó speciális szabályok

1. Elállási jog hiánya digitális tartalomnál

  • A 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésének m) pontja értelmében a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot olyan digitális tartalom tekintetében, amely nem tárgyi adathordozón kerül átadásra (például online letöltés, streaming, online hozzáférés), ha a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével megkezdték, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy e beleegyezéssel elveszíti az elállás jogát.
  • Mivel a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás a fizetést követően azonnal elérhetővé válik, és ezzel a teljesítés megkezdődik, alapértelmezetten nincs lehetőség az elállási jog gyakorlására, kivéve, ha a Szolgáltató ettől eltérően, saját döntése alapján mégis felajánlja azt a fogyasztónak.

2. Tájékoztatási kötelezettség

  • A Szolgáltató a termék megrendelése előtt az ÁSZF-ben felhívja a Vásárló figyelmét arra, hogy a digitális termék megvásárlásával és azonnali hozzáférésével a Vásárló elveszíti elállási jogát.
  • A Vásárló a megrendelés véglegesítésekor (ÁSZF elfogadásával) kifejezetten nyilatkozik arról, hogy tudomásul veszi a digitális termékek sajátos szabályait.

6.2. Egyedi elállási feltételek

1. Szolgáltató által biztosított elállási lehetőség

  • Előfordulhat, hogy a Szolgáltató – marketing vagy egyéb üzleti megfontolásból – önkéntesen felajánl egy bizonyos időtartamra (például 7 nap, 14 nap stb.) szóló elállási vagy pénzvisszafizetési garanciát. 
  • Ennek a lehetőségnek a pontos feltételeit és időtartamát a kurzus vagy termék értékesítési oldalán, illetve a vásárlás során kapott tájékoztatókban teszi közzé a Szolgáltató.

2. Visszatérítés menete

  • Amennyiben a Szolgáltató egyedi elállási lehetőséget biztosít, a Vásárló köteles az elállási szándékát írásban (például e-mailen) bejelenteni a megadott határidőn belül.
  • A Szolgáltató – a feltételek teljesülése esetén – a visszatérítést a Vásárló által igénybe vett eredeti fizetési móddal megegyező módon vagy banki átutalással, indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül teljesíti.

3. Kizáró okok

  • Ha a Vásárló a terméket rendeltetésszerűen használta (pl. letöltötte, megnyitotta, megtekintette), és a Szolgáltató által meghatározott feltételek kizárják a visszatérítést (például a megadott időtartam már letelt), úgy a Vásárló nem élhet az egyedi elállási lehetőséggel.

6.3. Havidíjas szolgáltatások felmondása

1. Felmondási feltételek

  • Havidíjas vagy előfizetéses szolgáltatás esetén, a Vásárló a szolgáltatásra kötött szerződést bármikor jogosult felmondani a következő számlázási időszakot megelőzően.
  • A felmondás folyamatát a Vásárló a weboldalra bejelentkezést követően a felhasználói fiókján belül tudja elvégezni, illetve jelezheti felmondási szándékát a Szolgáltatónak e-mailben. 

2. Felmondás hatálya

  • A felmondás a soron következő számlázási ciklusra vonatkozik, és a már megkezdett (kifizetett) időszakra a Szolgáltató nem köteles időarányos vagy teljes visszatérítést biztosítani, kivéve, ha erről a felek külön megállapodtak, vagy a Szolgáltató önként vállalt ilyen kötelezettséget.
  • A felmondást követően a Vásárló fiókjában a havidíjas tartalmakhoz való hozzáférés megszűnik, vagy korlátozásra kerülhet a számlázási ciklus lejártakor.

3. Rendkívüli felmondás

  • A Vásárló rendkívüli felmondással élhet, ha a Szolgáltató szerződésszegést követ el (pl. önhibájából tartósan nem biztosítja a hozzáférést a kifizetett szolgáltatáshoz). 

7. Panaszkezelés, vitarendezés

A Szolgáltató és a Felhasználó közötti, a szerződésből eredő vagy azzal kapcsolatos bármely vitás kérdést – ideértve a szerződés érvényességére, hatályára vagy megszűnésére vonatkozó eseteket is – elsősorban bíróságon kívül, tárgyalásos úton egymás közt kísérlik meg rendezni.

7.1. Panasz bejelentésének módja

1. Írásbeli panasz (e-mail útján)

  • A Felhasználó a szolgáltatással, a termékek minőségével vagy a szerződés teljesítésével kapcsolatos panaszát kizárólag e-mailben jelentheti be.
  • A panaszokat a Szolgáltató email címén fogadja.
  • A panaszban célszerű feltüntetni:
    • a Vásárló nevét és e-mail címét,
    • a megrendelés azonosítóját (amennyiben releváns),
    • a panasz alapjául szolgáló esemény vagy kifogás rövid leírását,
    • a kért vagy elvárt megoldást.

2. Azonnali intézkedés

  • Amennyiben a panasz olyan információt vagy intézkedést igényel, amely azonnal elvégezhető, a Szolgáltató törekszik a gyors rendezésre.
  • Ha a panasz kivizsgálása hosszabb időt vesz igénybe (például technikai ellenőrzés szükséges), a Szolgáltató ezt a 7.2. pontban megadott határidőn belül végzi el.

7.2. Elintézési határidő

1. 30 napos ügyintézési határidő

  • A Szolgáltató a beérkezett, írásban tett (e-mailes) panaszra legkésőbb 30 napon belül érdemi választ ad.
  • A határidő számítása a panasz beérkezésének napjától indul.
  • Amennyiben a Szolgáltató a panaszt elutasítja, köteles álláspontját megindokolni, és írásban (e-mailben) közölni a Felhasználóval.

7.3. Békéltető testület, fogyasztóvédelem

1. Békéltető testülethez fordulás lehetősége

  • Amennyiben a panaszkezelés során a felek között nem jön létre megegyezés, a Felhasználó jogosult a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület előtt eljárást kezdeményezni.
  • A békéltető testület elérhetőségei: https://bekeltetes.hu/udvozlo

2. Fogyasztóvédelmi hatóság

  • Ha a Felhasználó a panaszát vagy jogvitáját egyéb módon kívánja rendezni, kezdeményezheti a területileg illetékes járási hivatal fogyasztóvédelmi osztályának vagy a kormányhivatalok fogyasztóvédelmi főosztályának eljárását.
  • A hatósági eljárás célja, hogy kivizsgálja a felmerült fogyasztóvédelmi panaszt, és szükség esetén intézkedjen a jogsértő gyakorlat megszüntetéséről.

3. Bírósági eljárás

  • Amennyiben a békéltető testületi vagy hatósági eljárás nem vezet eredményre, vagy a felek nem fogadják el a békéltető testület döntését, a jogvita rendezésére a bíróság hatáskörébe tartozik a Ptk. általános szabályai szerint.

 

8. Adatvédelem és Adatkezelés

8.1. Adatkezelő

  • A szolgáltatás igénybevételével, illetve a megrendelési folyamat során gyűjtött személyes adatok kezeléséért felelős adatkezelő a jelen ÁSZF 1. pontjában (Szolgáltató adatai) meghatározott vállalkozás (továbbiakban: „Szolgáltató”).
  • Az Adatkezelő elérhetőségeit (e-mail cím, esetleg postacím, telefonszám) szintén az 1. pont tartalmazza.

8.2. Az adatkezelés célja

1. Szerződéskötés és teljesítés

  • Az adatkezelés elsődleges célja, hogy a Szolgáltató képes legyen teljesíteni a Vásárló által megrendelt digitális termékekre vagy szolgáltatásokra vonatkozó szerződéses kötelezettségeket (pl. e-book, online kurzus hozzáférés biztosítása).
  • Ide tartozik a regisztráció kezelése, a megrendelés feldolgozása, a fizetési tranzakciók lebonyolítása, a számlázás és a szerződéssel összefüggő kommunikáció.

2. Kapcsolattartás, ügyfélszolgálat

  • A Szolgáltató az adatokat felhasználja arra, hogy a vásárlás vagy a szolgáltatás igénybevétele során felmerülő kérdéseket megválaszolja, támogatást nyújtson, valamint a felhasználói panaszokat kezelje.

3. Számlázás, könyvelés

  • A Szolgáltató köteles a jogszabályok által előírt számlázási és adózási kötelezettségeket teljesíteni, amely során a Vásárló számlázási adatait is kezeli.

4. Jogszabályi kötelezettségek

  • Az adatkezelés egyes esetekben törvényi előírás alapján történhet (pl. számviteli, adózási kötelezettségek).

8.3. Az adatkezelés időtartama

1. Szerződéses viszony fennállásáig

  • A személyes adatokat a Szolgáltató a szerződés teljesítéséig, illetve amíg a Vásárló hozzáférésre jogosult az adott digitális termékekhez, kezeli.

2. Jogszabályi megőrzési kötelezettség

  • A Szolgáltató a számviteli, adózási és egyéb törvényi kötelezettségeknek való megfelelés miatt bizonyos adatokat – például számlázási adatokat – a vonatkozó jogszabályokban meghatározott ideig köteles megőrizni (általában 8 év).

3. Amíg az adatkezelés célja fennáll

  • Amennyiben az adatkezelés célja megszűnik (pl. a Vásárló visszavonta hozzájárulását – ha volt ilyen), vagy lejárt a kötelező megőrzési idő, akkor a Szolgáltató az érintett személyes adatokat törli vagy anonimizálja.

8.5. Adattovábbítás és adatbiztonság

1. Adattovábbítás harmadik fél részére

  • A Szolgáltató kizárólag olyan partnerek vagy alvállalkozók (számlázó program, könyvelőiroda, tárhelyszolgáltató, email szoftver üzemeltetője) részére továbbíthat adatot, amelyek szükségesek a szolgáltatás nyújtásához és jogszabályi kötelezettségek teljesítéséhez.
  • A Szolgáltató biztosítja, hogy minden külső partner az adatvédelmi előírásoknak megfelelően kezelje a kapott adatokat.

2. Adatbiztonsági intézkedések

  • A Szolgáltató gondoskodik a személyes adatok védelméről, és olyan technikai, szervezési intézkedéseket alkalmaz (például titkosított adatátvitel, jelszóval védett rendszerek), amelyek megakadályozzák az adatokhoz való jogosulatlan hozzáférést, azok jogosulatlan megváltoztatását, megsemmisítését vagy felhasználását.
  • A Weboldalon történő adatforgalom titkosítással (pl. SSL) történik, és a digitális termékek eléréséhez szükséges felhasználói fiók jelszóval védett.

3. Adatkezelési tájékoztató

  • A Szolgáltató részletesebb információt a weboldalon elérhető Adatvédelmi Tájékoztatóban vagy külön Adatkezelési szabályzatban nyújt.
  • A Felhasználók itt tájékozódhatnak bővebben arról, hogy milyen jogaik vannak (például hozzáférés kérése, törléshez való jog, adathordozhatóság, tiltakozás), és hogyan élhetnek ezekkel.

 

9. Egyéb rendelkezések

9.1. Vis maior

1. Fogalom meghatározása

  • Vis maiornak (előre nem látható, elháríthatatlan eseménynek) minősül minden olyan külső körülmény, amely a Szolgáltató vagy a Vásárló ellenőrzési körén kívül esik, és amely a szerződés teljesítését akadályozza vagy jelentősen megnehezíti.
  • Ilyen körülmény lehet például természeti katasztrófa (árvíz, földrengés, vihar), háborús vagy terroristacselekmény, általános vagy részleges sztrájk, a közüzemi szolgáltatások (áram, gáz, víz, internet) széles körű kimaradása, járvány, hatósági tiltás vagy korlátozás.

2. A szolgáltatás teljesítésének felfüggesztése

  • Amennyiben a vis maior esemény bekövetkezése miatt a Szolgáltató akadályoztatva van a szerződés teljesítésében, erről haladéktalanul tájékoztatja a Vásárlót.
  • A vis maior fennállásának időtartama alatt a Szolgáltató mentesül a szerződés teljesítésének kötelezettsége alól, és a Vásárló a szolgáltatás ideiglenes szünetelése miatt kártérítési vagy egyéb igényt nem érvényesíthet.

3. Következmények

  • Ha a vis maior esemény elhárult, a felek kötelesek haladéktalanul visszatérni a szerződés teljesítéséhez, amennyiben ez még aktuális.
  • Amennyiben a szerződés teljesítése a vis maior következtében tartósan ellehetetlenül, a felek jogosultak a szerződéstől elállni vagy azt felmondani, értesítve erről a másik felet.

9.2. Az ÁSZF módosítása

1. Módosítási jog

  • A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy jelen ÁSZF rendelkezéseit egyoldalúan módosítsa, különösen jogszabályváltozás, működési vagy gazdasági körülmények módosulása, illetve a szolgáltatás jellegének megváltozása esetén.

2. Értesítés a módosításról

  • A módosított ÁSZF hatályba lépése előtt a Szolgáltató a Weboldalon (és/vagy e-mailben, ha a Vásárló rendelkezésre bocsátott e-mail címét fel kívánja használni erre a célra) tájékoztatja a Vásárlókat a változásról.
  • A tájékoztatás tartalmazza az új ÁSZF megismerhetőségének helyét (pl. link), valamint a hatálybalépés dátumát.

3. Meglévő szerződésekre gyakorolt hatás

  • A már létrejött, de még nem teljesített szerződések tekintetében a felekre a megrendelés időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései irányadóak.
  • Ha a Vásárló a módosított ÁSZF-ben foglaltakkal nem ért egyet, és a szerződés tartós jogviszonyra (pl. havidíjas előfizetés) vonatkozik, jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést a változás hatálybalépéséig.

9.3. Irányadó jog, jogviták

1. Magyar jog alkalmazása

  • Jelen ÁSZF-ben és a Szolgáltató és a Vásárló között létrejött szerződésben nem szabályozott kérdésekre a magyar jog, különösen a 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv) vonatkozó rendelkezései az irányadóak.

2. Jogviták rendezése

  • A felek a szerződés teljesítésével kapcsolatos vitás kérdéseiket elsősorban egyeztetés útján, békés úton kívánják rendezni.
  • Amennyiben az egyeztetés nem vezet eredményre, a felek a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező magyar bírósághoz fordulhatnak. (Példaként: amennyiben a Szolgáltató székhelye Budapesten van, a perértéktől függően lehet illetékes a Budai Központi Kerületi Bíróság vagy a Fővárosi Törvényszék.)

9.4. Záró rendelkezések

1. Az ÁSZF hatálybalépésének dátuma

Jelen ÁSZF 2025. január 1. napján lép hatályba, és visszavonásig vagy módosításáig érvényes.

A korábbi, ugyanezen tárgykörre vonatkozó feltételek hatályukat vesztik ezen időponttól.

2. Elérhetőség

Jelen ÁSZF folyamatosan elérhető és letölthető a Szolgáltató weboldalán. A Szolgáltató kérés esetén e-mailben is el tudja küldeni a Vásárló számára.

3. Részleges érvénytelenség 

Amennyiben az ÁSZF bármely pontja a hatályos jogszabályokba ütközne, vagy bíróság/hatóság által érvénytelennek nyilvánul, az nem érinti az ÁSZF többi pontjának érvényességét. Ilyen esetben a jogszabályi előírásoknak megfelelően, az érintett pont helyébe a feleknek leginkább megfelelő, a céljukat leginkább tükröző, jogszerű rendelkezés lép.

chi-coaching.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.